Szacowanie szkód w uprawach rolnych na terenie Gminy Łaszczów

Z uwagi na występujące w ostatnim czasie na terenie Gminy Łaszczów w dniach 7,8,10 i 14 lipca 2025 r.  niekorzystne zjawiska atmosferyczne (grad, deszcz nawalny) Urząd Miejski w Łaszczowie będzie przyjmował wnioski o oszacowanie strat w uprawach rolnych do dnia 29 lipca 2025 roku.

Straty w gospodarstwach rolnych powinny zostać zgłoszone niezwłocznie po wystąpieniu w/w zjawisk lub stwierdzeniu ich skutków przez właścicieli gospodarstw rolnych lub działy specjalne produkcji na formularzach oświadczeń udostępnionych w materiałach poniżej.

Wypełniony wniosek oraz załączona do wniosku zgoda na przetwarzanie danych osobowych z czytelnym podpisem właściciela gospodarstwa niezbędne są do przeprowadzenia oszacowania szkód.

Do wniosku producent rolny powinien dołączyć: kopię wniosku o płatności bezpośrednie (na rok 2025 r. składane do ARiMR) w celu ujednolicenia informacji o powierzchni gospodarstwa rolnego. UWAGA, jeżeli rolnik nie złożył dotychczas wniosku o dopłaty bezpośrednie w kampanii na 2025 r., winien to uczynić niezwłocznie i dostarczyć go do złożonego wniosku o oszacowanie szkód.

Przypominamy, że powierzchnia gospodarstwa rolnego, którą należy wpisać we wniosku jest tą zgłaszaną do dopłat bezpośrednich w ARiMR.

Ponadto we wniosku należy:

  • uwzględnić wszystkie uprawy i ich powierzchnię (również uprawy, w których straty
    nie wystąpiły);
  • dokładnie oznaczyć działki rolne (uprawy), na których wystąpiły szkody w związku z wystąpieniem gradu i deszczu nawalnego ze względu na konieczność przeprowadzenia oględzin i szacowaniu szkód.

W przypadku pytań prosimy o kontakt pod nr tel. 84 6611505 wew. 37, bądź osobiście w Urzędzie Miejskim w Łaszczowie, pok. 4.

Dokumenty niezbędne do przeprowadzenia procedury szacowania strat:

Więcej informacji po adresem:
https://luwwlublinie.bip.gov.pl/rolnictwo-i-srodowisko/459267_procedura-szacowania-strat.html

Burmistrz Łaszczowa
/-/ Mariusz Zając